Opaal

Het opaal is lang beschouwd als de vijfde kostbare edelsteen. ( de andere vier zijn diamanten, smaragden, saffieren en robijn).
Het is ook beschouwd als het mooist van alle edelstenen door velen en genaamd “ the queen of gems”. De redenen voor dit is de geheimzinnige verandering van kleuren wanneer de steen rond wordt bewogen en de schittering van de verschillende kleuren die het bevat.

Hoe “Opaal” aan zijn naam kwam. De meeste mineralogische teksten zeggen dat het uit sanscritische “upala” voortkwam; het betekent “een kostbare steen”.
Een bedwongen vertolking, eigenlijk. Het opaal werd BC geïntroduceerd in Griekenland tijdens de eerste eeuw (de Grieken en de Romeinen verkregen waarschijnlijk hun opaal uit Turkije of India). De Grieken noemden het “opallios” een woord dat van twee andere woorden wordt gevormd, eerste waarvan betekent ondoorzichtig en optisch geeft, terwijl de andere ons alias betekent en verandering. Aldus “opaal” betekent letterlijk ‘een verandering zien”; (van kleur).

De Indonesische naam voor opaal is “kalimaya”, voortgekomen uit Sanscritische ‘maya’, een illusie, en Javanese ‘kali’ welke een rivier betekent. Het resultaat is een “river van illusie”.
De Azteekse term kolibrie van ton Mexicaanse opalen middelen “the stone”, voor zijn verandering van kleuren met de glans vergeleken werd die op het gevederte van die vogel wordt gevonden.

Het opaal is een ware kostbare steen die in vele gevarieerde vormen voorkomt.
Het opaal is amorf kiezelzuur met een waterinhoud die van één tot twintig percenten, afhankelijk van de poreusheid en de graad van hydratie variëert.
Het kostbare opaal bevat gewoonlijk van zes tot tien percenten water (volledigere beschrijving van A zal de later volgen).
Het opaal kan saai en waardeloos zijn, waarbij het gemeenschappelijk opaal wordt genoemd.
Het gemeenschappelijke opaal komt over de hele wereld in overvloed voor. Één vorm van gemeenschappelijk opaal die in samenwerking met opaal van waarde wordt gevonden, is “potch”. In kleur, potch kan wit zijn, grijs, zwart, amber; het kan honing-gekleurde, waterige duidelijk, of een mengsel van deze kleuren zijn Ongeveer 95 percent van opaal van de opalen gebieden is potch. Slechts 5 percenten is van om het even welke waarde.
Van deze 5 percenten ongeveer 95 percent is middelmatig rang, met slechts 5 percent van echt waarde. Het is dit kleine percentage – 5 percent van 5 percenten dat het prachtige opaal vormt dat wij “kostbaar opaal” noemen. (Geen wonder edel opaal beveelt een dergelijke hoge dollarprijs).

Een ander opaal dat een spel van kleur toont, maar dat niet gelijk in rang (kleur in intensiteit en zuiverheid) aan de bovenkanten is, is “edel opaal”. Samenvatting Het opaal is een kostbare steen.
Het hoogste rang solide opaal is KOSTBAAR OPAAL. Ander helder gekleurd opaal is EDEL OPAAL. De kostbaar-opalen classificatie verwijst slechts naar ruw opaal waarvan de SOLIDE stenen kunnen worden gesneden, of naar beëindigde gemmen die stevige stenen zijn. De doubletten of de driepletten van de hoogste-rang zijn gerangschikt als edel opalen, niet kostbaar opaal, omdat hun opalen inhoud met ander materiaal wordt gesteund. Het solide opaal is opalen, wat van natuurlijk voorkomen en vast lichaam genoeg is om als gem worden geplaatst. Om het even welke stukken die het versterken vergen (zoals gebeurt in een doublet) zijn geen stevig opaal, noch zijn om het even welke stukken die een niet opalen steun, met inbegrip van keiopaal met een steun van ijzersteen hebben. Een opaal dat met opaal wordt gesteund wordt beschouwd als een vast lichaam, niet een doublet.
Er zijn andere vormen die als vast lichaam (zo niet kostbaar opaal) niet kunnen worden geclassificeerd. Deze omvatten om het even welke materialen die kleine het afleiden flarden in aanwezigheid van het besnoeiingsspecimen tonen en die of niet opalen of niet hebbend kleurenspel zijn. Waar bijna al onze kostbare en edele opalen uit komen Zowel worden de kostbare als edele opalen ontgonnen op verscheidene gebieden in de wereld. Enkelen van deze gebieden zijn hier vermeldend de moeite waard.
Opaal van het Maagdelijke Vallei (Nevada):

Dit opaal is lang erkend als een van de mooiste opaal in de wereld. Nochtans, is de hoeveelheid opaal die voor juwelen van dit gebied wordt gewonnen zeer beperkt. Één reden voor dit is dat het meeste Maagdelijk Vallei opaal niet in juwelen kan worden gesneden en geplaatst omdat het breuken of crazes gebeuren wanneer geplaatst tegen een scherp wiel. Door een stabiliserend proces op lange termijn te gebruiken kunnen sommige van deze opaalen met succes in beëindigde stenen worden gesneden en deze stenen zijn gewoonlijk gerangschikt als kostbaar opaal. Aangezien slechts een klein percentage van dit opaal kan worden gestabiliseerd voor het snijden van het grootste deel van het opaal dat in Maagdelijke Vallei (Nevada) wordt ontgonnen gehouden en als mooie slechts specimens getoond.

Het opaal van de spencer:

Dit opaal wordt ontgonnen in Spencer, Idaho. Dit opaal wordt gevormd in zeer dunne lagen, gewoonlijk een millimeter of minder. Bijgevolg wordt het grootste deel gebruikt om doubletten of drietallen te maken. Bij zeldzame gelegenheid wordt wat ontgonnen die dik genoeg is om een stevige steen te snijden. Het grootste deel van “solids” als kostbaar opaal worden geclassificeerd toe te schrijven aan hun intensiteit van kleur en schoonheid. De doubletten en de drietallen zijn gewoonlijk zeer briljant en mooi maar aangezien zij geen vaste lichamen zijn die zij als edel opaal worden gerangschikt.

Het opaal van Honduras:

In één keer was dit opaal in de vraag maar op dit ogenblik moet het opaal dat op dit gebied wordt ontgonnen worden behandeld om its’ te verbeteren; verschijning. Om deze reden heeft het gunst met de meeste goed geïnformeerde kopers verloren.

Sinds 1800’s is Australië de belangrijkste bron van opaal (zowel kostbaar als edel) voor opalen minnaars de wereld. In Juli van 1889 Australiër T.C. (Tully) Wollaston nam 60 briljante stukken van Australische opalen ruw naar Londen, Engeland en slaagde in het verkopen van hen aan een internationale juwelenfirma dat voor juwelen moet worden gesneden. Die verkoop was het begin van de erkenning van Australië als wereld’s bron van opaal. Er zijn verscheidene redenen voor dat Australisch opaal de voorzienings bron van de wereld is.

Een paar belangrijke redenen zijn:

1. Zijn schoonheid is overal ter wereld bekend.
2. Bijna elk er van is versnijdbaar (cuttable) voor gebruik in juwelen;
3. De levering is niet beperkt. De nieuwe gebieden worden ontdekt vaak om de beschikbaarheid van Australisch opaal te vergroten;
4. De technieken van de mijnbouw worden verbeterd constant om maximumterugwinning, zowel op nieuwe gebieden als sommige eerder ontgonnen gebieden te verzekeren. Het vernietigen van sommige mythen en vloeken die vaak over opalen worden gehoord

Verhalen en vloeken over het opal

1.De breuk in opalen gebeurt gemakkelijk. Dit is niet de fout van het opal zelf. Wanneer het voorkomt gewoonlijk is het omdat het opaal niet behoorlijk wordt gesneden of de steun waarop het wordt geplaatst iincorrect wordt vervaardigd. Het opaal is over de zelfde hardheid (5 tot 6,5 op de hardheidsschaal) als een amethist en een jade en van die verneemt u zelden dat ze breken. De belangrijkste redenen zijn toe te schrijven aan de manier waarop zij (gefacetteerd) zijn en de manier waarop ze worden gesneden en worden opgezet.

2. De opalen zijn ongelukkig. In 1829 publiceerde de Heer Walter Scott een roman, “Anne van Geierstein” in wat hij gebruikte een opaal om op de veranderende fortuinen van de heroïne te wijzen. De critici van zijn roman riepen het idee dat het opaal op eigenschappen van kwade invloed kon hebben toe te schrijven aan enkele misfortunes heroin’s. Dit niet alleen sneed de waarde van opaal in de helft in de tijd maar ongelooflijk vandaag nog bestaat deze mythe die door boekcritici is begonnen in 1829.

Enkele do’s en don’ts betreffende opalen juwelen
1. Verdacht ben van om het even welke opalen juwelen die rugdekking met goud hebben. De kansen zijn deze gouden steun wordt gedaan door één of andere gewetenloze verkoper het feit verbergen het opaal een doublet is. De doubletten zijn minder waardevol vaak dan vaste lichamen. De steen aan zowel voorzijde ALS rug te kunnen merken.
2. Als u uw opalen juwelen in een veilige stortingsdoos opslaat zet het in een kleine kruik water of zet het in een zip slotzak met een ingesloten stuk van natte doek. Een veilige stortingsdoos is één van droogste plaatsen daar is en de halfedelstenen zijn daar gekend aan craze.
3. Draag geen opalen ringen wanneer het gebruiken van vloeibare detergentia. Het opaal is poreus en het vloeibare detergens zal de steen veroorzakend dofheid doordringen.
4. Doorweek geen opaal in oliën, zoals glycerine. De vloeistoffen die op basis van olie zijn kunnen vochtigheid in de steen veroorzaken om worden te voorschijn gehaald.
5. Na het kopen van opalen juwelen krijg een schatting door een gekwalificeerde gemologist. Dit zal u van de informatie voor verzekering voorzien EN zal u laten weten of maakte u een goede aankoop
6. Sommige jewelers vertellen u om uw opalen juwelen in water vaak te doorweken. Het won’t kwetste de steen maar ik vind het volledig onnodig is. Eerst en vooral wanneer een opaal door de diverse oppoetsende (gewoonlijk diamant die oppoetst) stadia gaat is de oppervlakte van de steen gesmolten daarom watertribunes weinig kans om de steen te doordringen. Ik heb opalen die ik sneed en poetste achttien jaar op geleden die niet sinds zegen in water heeft en geen zieke gevolgen toont.
7. Wegens de behandeling van in de loop van de jaren een opaal (als om het even welke kostbare steen) kan wat van het verliezen poetsmiddel. Vaker wel dan niet kan de bovenkant van het opaal in de steun worden opnieuw gepolijst. Controle met een gekwalificeerde edelsteenbewerker (die met opalen knipsel) vertrouwd is alvorens of vervangend de steen te verwijderen. Als het opaal behoorlijk wordt gesneden en in een behoorlijk vervaardigde steun geplaatst is er geen reden waarom het u geen bron van plezier zou moeten geven een leven op voorwaarde dat het de zelfde zorg zoals een andere edelsteen wordt gegeven.

Wat te zoeken wanneer u opalen of opalen juwelen gaat kopen:

1. a. Als het kopen van gesneden opalen edelstenen voor investering, koop slechts de hoogste rang (dat opaal dat als zijnde kostbaar opaal wordt gerangschikt). Er zal altijd een markt voor behoorlijk gesneden kostbaar opaal zijn en de appreciatie is uitstekend geweest. b. Leer de juiste manier een opaal zou moeten worden gesneden. Als de besnoeiing incorrect, een goed geïnformeerde koper of het niet zal kopen of geen veel minder dan zal aanbieden zou het als besnoeiing behoorlijk de moeite waard geweest zijn.

2. Als koper van opalen juwelen
a. Door achtereind van opaal te bekijken in het opzetten maak bepaald opaal is vlak tegen zetel van rond het vinden van al weg. Als het vlakke isn’t het in de toekomst zal breken.
b. Controleer opaal op elke plaats met een riek omwoelt contactopaal voor breuken. Inspecteer rieken om bepaald te maken zij zijn vlak waar zij steen contacteren.
c. Koop nooit juwelen wanneer achter van steen s die met metaal wordt behandeld (goud). U kunt een doublet bekijken en tenzij u dat het een doublet is en dienovereenkomstig van de prijs vastgesteld u kon veel teveel voor het stuk van juwelen betalen bewust wordt gemaakt. Dit wordt gedaan vaak door sommige gewetenloze of unknowledgeable verkopers.
d. Als de opgezette vatting en de riek maken behandelt bepaalde vatting lager derde van steen. Opnieuw, maak bepaalde rieken zijn vlak aan partij die steen contacteert.
e. Als vatting volledig opgezet, controleer nauwkeurigheid van vatting (op bovenkant) rond steen. Als er een hiaat aan één kant van steen is kan het los komen toen de epoxyleeftijden, en de steen konden uitvallen.
f. De opalen ringen zouden de steen moeten hebben in een nis gezet om tegen wordt gestoten of wordt gehangen tegen andere voorwerpen te beschermen.
g. De stenen in tegenhangers zouden bescherming rond de randen moeten hebben. De rug zou gedeeltelijk moeten worden behandeld. Niet noodzakelijk in een nis zetten. De opalen zouden in goud moeten worden opgezet.

Wat veroorzaakt de briljante kleur in opaal?

In medio 1960’s loste een groep wetenschappers bij de Organisatie van het Onderzoek van de Commonwealth Wetenschappelijke en Industriële (Australië) deze geheimzinnigheid op en maakte een eind aan alle vorige theorieën. Door een onlangs ontwikkelde elektronenmicroscoop te gebruiken die 30.000 keer overdreef die zij opalen bestond uit uiterst kleine gebieden van kiezelzuur hebben gevonden dat uitstrekt zich in grootte van 0.00005 mm aan 0.00004 mm. Door gemeenschappelijk opaal (kleurloze potch) bij kostbaar opaal te vergelijken ontdekten zij dat het kostbare opaal uit zeer constante met maat gebieden in een strak ingepakt eenvormig patroon werd samengesteld. In gemeenschappelijke potch worden de gebieden dooreengegooid samen in geen bepaald patroon en zijn van verschillende grootte. De kleur wordt veroorzaakt door licht het opaal ingaan en in kleuren door de gebieden worden verdeeld en ruimten die tussen hen. Het volgt dat de ruimte tussen de gebieden eenvormig moet hij aangezien de gebieden eenvormig zijn. Dit lichte fenomeen wordt genoemd diffractie. De grootte of de gebieden bepalen kleur één ziet. De grote gebieden (0.00003 mm) (gelijken één millionth van een duim) veroorzaken rood. Het blauw en greens worden veroorzaakt door middelgrote groottegebieden. De kleine gebieden produceren viooltje. Er is gewoonlijk niet één constant patroon over de gehele steen. Er zijn onderbrekingen in de grootte van de gebieden of de richtlijn van de lijnen van gebieden. Deze onderbrekingen in de groepering van de gebieden geven van de verschillende patronen van opaal rekenschap.

Het opaal van uitstekende kwaliteit is waardevoller dan diamant; tot $20.000 per karaat. Het opaal is de geboorte steen van Oktober. Sommige mensen denken het opaal pech brengt wanneer het niet uw geboorte steen is. Dit is niet waar. Het verhaal was begonnen door de Heer Walter Scott in zijn boek Anne van Gierstein, in welke de heldin van de roman haar levenskracht heeft die in het mooie opaal wordt gevangen dat zij heeft gedragen en zij sterft wanneer de brand in het opaal wordt gedoofd.

In oude tijden werd het opaal goedgekeurd als symbool van trouw en vertrouwen. De naam “opal;” is voortgekomen uit Latijnse woord opalus, betekenend ziend juweel.
De Arabieren geloofden dat de opalen van hemel in flitsen van bliksem vielen, en that’s hoe zij hun vurige kleur ontvingen. De opalen zijn zeer krachtig in rituele magisch. Aangezien een kwaliteitsopaal elke kleur van elke andere birthstone bevat, kan het met alle energieën en bevoegdheden van de andere gecombineerde stenen worden gebruikt of worden belast en kan in plaats van om het even welke birthstone voor werktijden, rituelen of andere magische behoeften worden gebruikt.

De opalen zijn verbonden met invisibility en stervormige projectie en gebruikt om aan het afgelopen leven (elke kleur vertegenwoordigt vermoedelijk het afgelopen leven) te herinneren. Het heeft befaamde helende eigenschappen, vooral om geestelijke capaciteiten zoals creatieve verbeelding en andere ongebruikte bevoegdheden van de mening te verbeteren. De opalen van de brand worden vaak gebruikt in geldrituelen om fondsen aan hen te trekken die in behoefte zijn, normaal versleten als tegenhanger op een gouden halsband, wordt één omringd met 10 of 12 kleine diamanten gezegd om de uitstekende macht van de geldtekening te hebben. De zwarte opalen zijn de hulpmiddelen van keus voor heksen en tovenaars, die hen hoofdzakelijk gebruiken om hun magische ontvankelijke of projectiebevoegdheden te verbeteren. De zwarte opalen versleten dichtbij het hart op halsbanden die van goud worden gemaakt worden gezegd om kwaad af te wijzen, te beschermen tegen het kwade oog en reizigers op reizen aan land veel weg te beschermen. De opalen zijn gemalen omhoog en magische potions gebruikt om het lichaam, afdeling van slechte dromen te helen, en gebruikten de hulpmiddelen van een energieverhoging. Het witte opaal, wanneer gebruikt in rituelen op de volledige maannacht, wordt gezegd om de maan goddesses’ te brengen; bevoegdheden aan volledige bloei in de vakman.

De archeoloog Louis Leakey vond zes duizend jaar oude opalen artefacten in een hol in Kenia! Azteken ontgonnen opaal in Zuid en Midden-Amerika. Het opaal was ook erg gewaardeerd in de Middel eeuwen en werd genoemd ophthalmios, of “oog steen” wegens een wijdverspreide overtuiging dat het aan zicht voordelig was. Blonde vrouwen droegen opalen halsbanden om hun haar tegen het verliezen van zijn kleur te beschermen. Een mooi opaal genoemd werd orphanus geplaatst in de kroon van de Heilige Roman Keizer. Het was beschreven “as hoewel de zuivere witte sneeuw opvlamde en met de kleur van heldere ruddy wijn vonkte, en werd overwonnen door dit schittering.” De opalen zijn ook geplaatst in de kroonjuwelen van Frankrijk. Napoleon gaf Josephine een mooi opaal met het briljante rode opgevlamde geroepen branden “The burning of Troy” makend haar de zijne.

Het opaal is beschreven in midel eeuwse tijden als behandeling voor ziekten van het oog. Het opaal wordt gegeven als symbool van hoop, geluk en waarheid. Het zwarte opaal wordt beschouwd als uiterst gelukkige steen.

Het behoud en de Behandeling van het Opaal:

De Opalen zijn een “levende” steen, Dat betekent dat het tegen hitte en detergentia moet worden beschermd die de gem kunnen uitdrogen. De opalen ontwikkelen breuken als zij worden toegestaan uit te drogen. De thermische behandeling is catastrofale!! Naast het barsten, verlies van het verlies van wateroorzaken van iridescence.

Het werken met gem-kwaliteit:

Zorg voor Opalen moet worden genomen tijdens het oppoetsen van en het plaatsen van opalen. Ondanks hun hardheid, zijn zij naar voren gebogen aan het craqueleren en het barsten, en het verlies van waterinhoud veroorzaakt een merkbaar verlies van iridescence. Om dit te verhinderen, worden de opalen normaal opgeslagen in vochtige watten of doek tot het tijd om met hen is te werken. Soms, een opaal dat zijn opalescentie heeft verloren kan zijn “rejuvenated” door de steen met water of speciale oliën, maar dit opnieuw te hydrateren kan de verschijning tijdelijk slechts verbeteren stone’s. In het opalen scherpe proces wordt potch (een soort minerale korst) gemalen vanaf de presentatiegebieden van het gemopaal. Dit proces in tegenstelling tot diamantmijnbouw, waar blueground (Kimberliet) vanaf de diamantkristallen wordt verpletterd. De individuele opalen zijn “dopped” – gehecht aan de einden van houten pennen over de grootte van oude gevormde houten clothespins, gewoonlijk met het dopping van was, die op verzegelende was lijkt. Het malen en het oppoetsen van opalen worden gedaan onder een koud waterdruppel de stenen verhinderen het oververhitten en te barsten. Een reeks grutten wordt, van het ruwst tot het fijnst, gebruikt om de gewenste fijn opgepoetste oppervlakte te veroorzaken die het volledige spel van kleur in het opaal openbaart.

De meeste gemopalen worden gemeten aan een hoogst opgepoetste convexe ovale vorm genoemd een “cabochon.” Eerst en vooral, herinner dat het opaal voor hitte en gebrek aan vochtigheid in de lucht zeer gevoelig is. De bovenmatige hitte en het gebrek aan vochtigheid veroorzaken het opaal om waterinhoud te verliezen en tot het barsten en/of het craqueleren te leiden. Een voorbeeld zou een vakje van de veiligheidsstorting zijn. De brandkasten van de de stortingsdoos van de veiligheid worden gehouden bij 1/2 tot 1 percent vochtigheids! Om veilig te zijn (geen bedoelde woordspeling), plaats uw opaal samen met een vochtige document handdoek in een verzegelde plastic zak. Dit zal het gebrek aan vochtigheid verhinderen uitvoerend het opaal. Een ander veiligheidsuiteinde moet herinneren dat het opaal en het glas ruwweg de zelfde hardheid… hard betekenend dat opalen enkel isn’t dat delen. Don’t brengen uw opaal met ander stenen of metaal in uw juwelendoos aan. Zorg ervoor dat uw opaal goed opgevuld is. En tuinierend, doend de schotels, of om het even wat die het opaal aan gevaar kunnen blootstellen zijn welomlijnde geen-no’s. Als you’re die bij het opzetten van het opaal zelf plannen, dat die metaal tangs dat greep herinnert het opaal kan, indien mishandeld, eigenlijk het opaal berokkenen. Zo zorgvuldig ben!

Het opaal wordt gebruikt voor ‘Soul Star’ activering in lichaamslay-outs. De briljante flitsen van lichte frequentie die door het opaal worden uitgezonden veroorzaken een significante trillingsverschuiving onmiddellijk in chakra boven kroonchakra. Hoewel ‘Soul Star’ chakra wordt niet echt gevestigd op het fysieke lichaam, zullen zijn invloed en activering een download van lichte trillingsinformation’ veroorzaken; dat kan het emotionele helen zeer veroorzaken en de geestelijke resultaten van meditatiepraktijk verdiepen. De geheimzinnige opalen bevatten benieuwd is van de hemelen die – regenbogen, vuurwerk en bliksem vonken – het verschuiven en het verstikken in hun diepten. Zij kunnen uiterst inspirerend zijn en door kunstenaars gebruikt om hemelse Goddelijke inspirational flitsen te bereiken. De opalen trilling is zeer motiverend. Het opaal kan ook in visualisatiepraktijk worden gebruikt. Aangezien wij een mooi opaal houden dat wij zijn begonnen om te visualiseren gezet op een mooie witte lotusbloembloem geplaatst=wordt= die in het midden van een eindeloze perfecte blauwe hemel. Aangezien wij ons op ‘rainbow’ concentreren; het opaal, zijn iridescent licht begint onze hartchakra in te gaan. Daar begint het tegen de wijzers van de klok in te draaien; aangezien het dit doet, gieten de regenbogen van het, vullend ons geheel lichaam en zuiverend het, tot tenslotte zitten wij omgezet; ons bruto fysiek lichaam is nu iridescent regenbooglicht. Hebben gevuldd ons lichaam, regenbogensurplus vanaf de kroon van ons hoofd en cascade neer door ons aura. Het opaal van de brand wordt gebruikt op het gebied van de lagere achter en lagere darmen, de buik en de nieren. Het helpt de functie van de bijnieren en is goed wanneer gebruikt tijdens zware situaties om emotionele ‘burnout’ tegen te houden;. Wanneer iemand voelt zijn zij mishandeld of geweest diep verbolgen – ‘it isn’t fair’ syndroom – het brandopaal zal hen omhoog door de schok en de emotionele opschudding brengen. Het opaal van de brand kan diepgewortelde vrees en zorg vrijgeven. Het helpt mensen om afgelopen te behandelen en te laten gaan. Het opaal van de brand bevrijdt de geest en brengt optimisme en creatieve macht. Het opaal van de brand onderwijst u ook onafhankelijkheid en om op uw darminstinct ongeacht intellect te vertrouwen.

Het opaal is een populaire gem voor vele eeuwen geweest en een zeer interessante structuur gehad. Het opaal wordt beschouwd als een mineraloid omdat deze structuur niet echt kristallijn is. De chemie van Opaal is hoofdzakelijk SiO2 en variërende hoeveelheden water. De hoeveelheid water variëert van 5 -10% en groter. Dit water kan geologen helpen de temperatuur van de gastheerrots tegelijkertijd bepalen het gevormde opaal. Hoewel er geen kristalstructuur die is, (een regelmatige regeling van atomen betekent) het opaal bezit een structuur niettemin. De willekeurige kettingen van silicium en zuurstof worden ingepakt in buitengewoon uiterst kleine gebieden. Deze gebieden in de meeste Opalen zijn onregelmatig en inconsistent in grootte in concentratie. Maar toch in Kostbaar Opaal, de verscheidenheid die vaakst in juwelen wordt gebruikt, zijn er vele georganiseerde zakken van de gebieden. Deze zakken bevatten gebieden van ongeveer gelijke grootte en hebben een regelmatige concentratie, of structuur, van de gebieden. Dit heeft het effect van het buigen van licht bij diverse golflengten, die tot kleuren leiden. Elke zak veroorzaakt een verschillende kleur, met een verschillende intensiteit afhankelijk van de hoek waarvan een kijker het ziet. De multicolored flitsen van licht die het Opaal uitzendt geeft het echt mooi en waardevol kijken. Het naamopaal wordt waarschijnlijk afgeleid uit de Sanscritische naam voor kostbare steen; upala. Het is ontgonnen eeuwen, op zijn minst sinds Roman tijden toen zij het opaal nu uit gebieden binnen de Tsjechische Republiek haalden. Aztecs maakten gebruik van lokale Mexicaanse bronnen zoals de Spanjaarden toen zij het materiaal terug naar Europa uitvoerden. Vandaag komt het kostbaarste opaal uit Australië met significante bronnen van Mexico, Brazilië, en de Westelijke Verenigde Staten.
Met “thebrand van carbuncle, briljante purple van het amethist en de overzeese groene kleur van de smaragd, allen die samen in ongelooflijke union” glanzen; het opaal de auteur maakte indruk van Plinius Ouder (ADVERTENTIE 23-79), duidelijk op Roman historicus en van de encyclopedie world’s eerste. De Romeinen hadden opalen eeuwenlang gedragen en als hen een symbool van hoop en zuiverheid beschouwd terwijl voor de vroege Grieken zij de bevoegdheden van vooruitziendheid en prophecy opnamen. De meer denkbeeldig op gelete Arabieren dachten dat de opalen van hemel in flitsen van bliksem moeten gevallen zijn waarbij hun uniek spel van kleur wordt bereikt of “opalescence”. Ongelooflijk dit “opalescence” is een resultaat van 5-10% van water dat binnen de steen wordt opgesloten waarin de rijen en de rijen van uiterst kleine gebieden van siliciumdioxyde worden geschikt, buigend licht op een unieke manier. Het opaal is ook in literatuur met Shakespeare voorgekomen die naar het in Twaalfde Nacht als “the koningin van gems” verwijst;. Ondertussen, moest Koningin Victoria in de dichtbijgelegen vernietiging van de de 19de eeuw opalen markt tussenbeide komen toen de schrijver de Heer Walter Scott superstition begon dat de opalen pech voor mensen niet geboren in Oktober waren. In deze roman bezat de heldin een opaal dat vurig rood brandde toen zij boos was en lijkwitte grijs op haar dood werd. Koningin Victoria verjoeg definitief de vloek door opalen juwelen als giften bij een koninklijk huwelijk te geven. Het opaal en tourmaline zijn de officiële stenen voor die geboren in Oktober, en beroemde Franse actress Sarah Bernhardt zelden links het huis tenzij versierd met haar opalen birthstone. De fysieke structuur van opaal is uniek. De uiterst kleine gebieden van siliciumdioxyde vormen een piramide gestalte gegeven net dat met water wordt gestrooid. De uiterst kleine natuurlijke fouten in dit net veroorzaken het kenmerk “play van color”. Het effect is gelijkaardig aan de regenboogkleuren die op een slechts veel dramatischere zeepbel worden getoond. De opalen verschillen sterk in dekkleur, met wit het gemeenschappelijkst. De zwarte wordt beschouwd als het waardevolst aangezien het verbetert en het spel van kleur benadrukt. Het opaal van de brand (geel, oranje of rood) wordt vaak gefacetteerd en kan op robijn lijken. De groene en blauwe opalen zijn zeldzaam. Het opaal wordt soms gesneden met stukken van matrijs – de gastheerrots. Dit versterkt het opaal en kan een interessantere verschijning ook lenen. De fijnste voorbeelden zijn het Opaal van de Kei, die soms een undulating oppervlakte van “hills” hebben; en “valleys”. Hun ongebruikelijke vormen en ijzersteenopneming maken Keien met progressieve, moderne ontwerpers en dragers populair en zijn populairst als Opalen brooches. De opalen tegenhangers, de Opalen halsbanden en de Opalen oorringen bereiken ook in populariteit. Aangezien het opaal vrij zacht en breekbaar is wordt het vaak in doubletten gemaakt of drietallen die met duidelijk zwart opaal worden en die met duidelijk kwarts worden uitgezien gesteund op. Deze zijn ideaal voor opalen ringen of om het even welk stuk dat waarschijnlijk zal ruwe behandeling ontvangen. Combinerend dekkleur en spel van kleur worden wij geconfronteerd met oneindige mogelijkheden, zodat is de tarifering complex. De grootte is ook een factor met de karaatprijs voor grotere stenen die dienovereenkomstig versnellen. De intensiteit van het spel van kleur en de mate waarin het de oppervlakte opal’s ook behandelt tellen. Van al opaal dat uit de grond wordt genomen, is 95% waardeloze “potch” en 95% van de rest is lage kwaliteit. Slechts maakt een zuivere 0,25% het ooit aan markt.

Wanneer u uw opaal kiest is het ESSENTIEEL dat u weet hoe het opaal zal worden gedragen, aangezien één of ander opaal helderder zal kijken wanneer verticaal bekeken terwijl anderen meer kleur wanneer horizontaal bekeken zullen tonen.

Deze sectie stelt de factoren op die in het bepalen van waarde worden gebruikt. Er is geen bestuursorgaan dat de prijzen voor opaal heeft bepaald, zijn zij een resultaat van wat de internationale markt bereid is om te betalen om de gem te verkrijgen. Zoals met een andere goederen, is het opaal onderworpen aan de wetten van levering en de vraag. De levering van opaal is nooit gewaarborgd – het geluk van de mijnwerker, de veranderlijke kosten, de nieuwe ontdekkingen, de vloed en de weersomstandigheden allen beïnvloeden de levering van de steen. De vraag heeft op het enthousiasme van de klant voor opaal betrekking, en kan door manier en markttendensen worden beïnvloed. Bijvoorbeeld, heeft de ongekende vraag in de loop van de laatste jaren voor fijn kwaliteitsopaal, in het bijzonder van Japanse klanten, prijzen om veroorzaakt te stijgen. De aantrekkelijkheid en het beroep van een bepaald opaal zijn de factoren die bij het definitieve verkooppunt belangrijk zijn. Wat maakt omhoog dit aantrekkelijkheid en beroep? Het type, de kleur, de grootte en de gefundeerdheid van kostbaar opaal zijn factoren die de prijs betaald voor de halfedelsteen bepalen. De prijs is gebaseerd op de kwaliteit van het opaal en uitgedrukt per karaat, verder, is er een duidelijk verschil tussen de waarde van ongesneden opaal dat met de waarde van besnoeiing wordt vergeleken en opgepoetst opaal. Bovenkant Het taxeren van Opalen: Taxeren van Opaal is zeer moeilijk en de volgende belangrijkste factoren worden beschouwd als in om het even welke schatting het meest relevant. Opaal van de Toon/van de Kleur van het lichaam het Zwarte of donkere – wordt beschouwd als waardevoller dan wit of het lichte opaal, technisch opalen wordt geschat volgens hun Toon “N” van het Lichaam; Waarde van 9 (zwarte) neer aan 1 (lichte transparant) Spel van Kleur – de dekking van het spel van kleuren is belangrijk, zou er geen flarden van inferieur kleurloos opaal (potch) in een gemklasse of een hoge rang opalen steen moeten zijn. De kleuren in volgorde van waarde in Australisch Opaal zijn:
1. Rood
2. Violet
3. Oranje
4. Geel
5. Groen
6. Blauw

Gewicht:

Het opaal wordt gewoonlijk verkocht door karaatgewicht, 1 karaat = 200 milligrammen. Het ruwe Opaal, in Australië wordt normaal verkocht door het ons: 1 Troy ons = 31.103 gram of 20 pennyweights. 1 Pennyweight = 1.555 gram. 155,5 Karaat aan het Troy ons. Het gewicht dat in de V.S. wordt gebruikt is: 1 Avoirdupoisons = 28,35 gram 1 Avoirdupoisons = 0.9116 Troy ons

Bovenkant:

De dominante Kleur van de Brand: De duidelijkheid van de kleur is kritiek wanneer het beoordeling van van de waarde van opaal. De rode Brand is de zeldzaamste kleur, die door groen wordt gevolgd/oranje, groen/blauw en blauw. Daarom is de rode brand in een opaal over het algemeen waardevoller dan een hoofdzakelijk groen opaal, dat beurtelings waardevoller is dan een steen die slechts blauwe kleur toont. De schittering en het patroon van het kleurenheden en het aantal aanwezige kleuren. De intensiteit en de duidelijkheid van de spectrumkleuren zijn zeer invloedrijk. Nochtans, zijn de schittering en de duidelijkheid van een open aangepast patroon de belangrijkste besluitvormers – briljante blauw/groen kan kosten meer dan saaie rode, heldere fonkelende sterren van een ‘pinfire’ het patroon kan kosten meer dan een bewolkt open patroon van gelijkaardige kleuring of een briljant, glanzend licht opaal kan kosten meer dan een lackluster zwart opaal.

Schittering:

De graad van helderheid is van primordiaal belang aangezien een opaal zonder deze eigenschap waardevol niet kan zijn. Een gem die gloeit maar gemiddeld in alle andere opzichten is zal nog een hoge prijs bevelen terwijl een saaie steen met een zeer goed patroon zoals harlequin slechts een gemiddelde prijs zal brengen.

Type:

Het is belangrijk om het type van opaal te kennen. Bijvoorbeeld, kon een zwart keiopaal in alle opzichten het zelfde zijn als een zwart opaal behalve dat zal het zwarte opaal ongeveer drie zo dure keer zijn.

Solide Opalen:

Opaal dat is ontgonnen en of in zijn natuurlijk voorkomende staat of na wordt gesneden en wordt opgepoetst voorgesteld. Het is niet chemisch behandeld en geen andere materialen die aan het gehad worden gecementeerd. Het opaal wordt samengesteld uit dichte ingepakte complexen van kiezelzuurgebieden, en met een waterinhoud tussen 3-10%. In kostbaar opaal is de regeling van gebieden in ordelijke lagen, en het licht dat door de gebieden overgaat wordt gebogen bij de leegte en laaginterface om het levendige spel van kleur te veroorzaken verbonden aan opaal. De grotere kiezelzuurgebieden worden geassocieerd met meer zoeken kleuren, zoals rood.

Kleur:

De kleur is bijna alles in Opalen. Kleuren meer beter, rood, roze, geel en de sinaasappel is moeilijker te vinden, en daarom is duurder, groen, blauw en het violet is veel meer overwegend. Het is belangrijk om het type van opaal te kennen, is het stevige kostbare opaal waardevoller dan doublet of drieplet. Het zwarte opaal is waardevoller dan boulderopaal, dat beurtelings waardevoller neigt te zijn dan licht opaal, donkerder het dekkleur, waardevoller de gem. Een steen met sterke kleur en een volledige spectrumwaaier is over het algemeen waardevoller dan met een overheersende rode brand, die waardevoller is dan met hoofdzakelijk groene kleur die beurtelings waardevoller is dan een steen die slechts blauwe kleur toont.

Gebogen Kleur:

De grote zorg moet worden genomen wanneer het toepassen van deze factor, herinnert dat de schittering alle andere factoren met voeten treedt. Een blauwe/groene briljante steen zal gewoonlijk waardevoller dan een saaie rode steen zijn. De dominante kleur heeft waarde in deze orde: rood, sinaasappel, geel, groen, blauw, indigo en viooltje. De rode oranje kleuren zijn meer getaxeerd. Deze regel is bijzonderder aan zwart opaal, “red op black” zijnd het waardevolst.

De Kleur van de basis:

Bepaald door te kijken door de bovenkant van het Opaal voorbij het spel van kleur.

Dekkleur:

Met zwart opalen of zwart keiopaal moet de graad van duisternis in het dekkleur in overweging worden genomen. Zwarter het dekkleur waardevoller de gem.

Spel van Kleur:

De spel-van-kleur van het opaal en is de moeilijkste factor voor om het even welk opaal te beoordelen en maakt een verschil aan de prijs voor de eindgebruiker uit. Zijn helderheid! * Hoe helder is de algemene spel-van-kleur? Zijn spectraal gamma! * Welk gamma zichtbaar van kleuren is in de spel-van-kleur? Zijn verzadiging! * Hoe zuiver en levendig zijn de kleuren die vormen de spel-van-kleur? Zijn patroon! * Wat is de grootte, de vorm, de regelmatigheid en de zeldzaamheid van de spel-van-kleur? Zijn consistentie! * Is de spel-van-kleur, verenigbaar veranderlijk patroon, helderheid of over het gehele gezicht van het opaal? Zijn gerichtheid! * Zichtbaar is spel-van kleur van alle richtingen aangezien het opaal wordt geroteerd?

Gezicht-op Vertoning:

Deze termijn wordt gebruikt om erop te wijzen al dan niet een Opaal, wanneer het bekeken gezicht, rechtstreeks zijn kleur aan de kijker voorstelt, de waarde stone’s minder is als zijn splendor slechts vanuit scherpe invalshoeken zichtbaar is. Vele fijne Opalen, vooral die met brede flitsen van kleur, zijn bij hun beste wanneer bekeken vanuit een lichte invalshoek, hebben deze speciale aantrekkingskracht wanneer gebruikt als tegenhangers of ringsstenen.

Helderheid van Vuur:

Niveau: Naam: Beschrijving: 1 Verzwak toont een spel van kleur slechts onder direct zonlicht, en zelfs toen, is de brand vaag of bijna onbestaand. 2 Saai toont wat kleur onder laag licht, maar is saai zelfs onder indirect zonlicht of de sorterende lamp. 3 Helder toont eerlijke kleur onder laag licht en zeer aardige brand onder indirect zonlicht of de sorterende lamp. 4 Zeer Helder toont goede kleur onder laag licht en scherpe kernachtige kleur onder indirect zonlicht of de sorterende lamp. 5 Briljant toont uitzonderlijk heldere kernachtige kleur onder indirect zonlicht of de sorterende lamp, en toont vaak nog helderder in onderworpen licht.

Consistentie:

Sameness in alle relevante kenmerken van een Opaal, met inbegrip van kleur, patroon, dichtheid van brand en kleur van de achtergrond.

De Verscheidenheid van het patroon:

De goede patronen van de gebogen kleuren wanneer gecombineerd met schittering hebben een enorme invloed op de waarde. Pinfire en de kleine typepatronen zijn minder wenselijk dan brede patronen of grote flitsen. De verschillende patronen zoals het rollen flits, stropatroon, het Chinese schrijven, lint en harlequin zijn zeer zeldzame en overwogen collectors’ de punten, bijna al opaal toont één of andere vorm van patroon, zult u nooit twee opalen vinden die precies het zelfde zijn. It’s de hoeveelheid van kleur en zijn intensiteit die het beter dan een andere maakt. In het bijzonder tonen veel van de hoogste kwaliteitsstukken van zwart opaal van de Rand van de Bliksem hun sterkte door een verschillend herkenbaar patroonspel van sterke kleuren, zijn enkele diverse patronen hieronder vermeld. Het Patroon van Harlequin: Dit is het meest gewaardeerd van alle patronen en is zeer zeldzaam, worden de kleuren in dit patroon min of meer geschikt als de vierkanten van de controleursraad. Bloemen Patroon: is misschien het gemeenschappelijkst van alle aardige patronen en zijn naam wordt afgeleid uit zijn gelijkenis aan bloemenkledingsmateriaal, behandelt dit patroon een brede waaier van ontwerp en kleur. Het Patroon van Pinfire: lijkt dicht op een massa van pinheads in verschillende kleuren. Palette Patroon: is als palette artist’s. De Flits van Rolling: Bestaat gewoonlijk uit één kleur die over deel of de elk van steen reist aangezien het wordt bewogen.

Transparantie:

Het natuurlijke kostbare Opaal dat tot semi-transparent transparant is is genoemd geworden Opaal van het Kristal. Het Opaal van het kristal, is een stevig Opaal dat tonend een spel van kleur en geen basiskleur transparant is. Dit Opaal zal weinig kleur wanneer op een witte achtergrond tonen tenzij de kleuren daarin zeer sterk en trillend zijn. Dit opaal heeft een graad van transparantie die de kleuren onder de oppervlakte om zichtbaar toestaat te zijn. Sommigen geloven de kristalverscheidenheden om het mooist te zijn. De opalen van het kristal kunnen of licht of zwart kristal zijn, per definitie, kristalopaal is om het even welk opaal, licht, donker of zwart, duidelijk genoeg om tegen een lichte oppervlakte door te lezen maar de kleuren springen aan het leven op wanneer bekeken op om het even welke donkere oppervlakte. Het lichte opaal is wenselijker wanneer het een graad van transparantie heeft en als de levendige briljante kleuren in kristalopalen aanwezig zijn, zijn zij meest hoogst gewaardeerd. Nochtans, zal de transparantie in zwart opaal over het algemeen zijn waarde verminderen. Het Opaal van het kristal kan of een zwarte, donkere of lichte lichaamstoon, de termijn hebben “crystal” in dit verwijst wedstrijd naar verschijning niet een kristallijne structuur door. De Opalen van het kristal van Coober Pedy en de Rand van de Verlichting zijn bijzonder mooi en zeldzaam en kunnen zeer hoge prijzen bevelen.

Dikte van de Kleur/Vuur Llijn:

De zwarte opalen en de zwarte keiopalen met een zeer dunne kleur/vuur lijn zijn vaak vele duizenden dollars per karaat waard, hoewel zij meer waard zouden zijn als zij precies de zelfde verschijning met een dikkere kleur/vuur lijn hadden. De dikte van staaf zou toelaten ook dat een cabochon wordt gesneden van de ruwe, daardoor stijgende waarde.

Vorm en Polijsting: De gebruikelijkste vorm voor een Opaal is een cabochon of een overkoepeld ovaal, de lengte waarvan 40% ongeveer groter is dan de breedte, en de hoogte (koepel) gelijk aan ongeveer 60% van de breedte. In de praktijk is dit zeer moeilijk te vinden, omdat de Opalen onregelmatig door moederaard zijn gevormd. De volkomen-gevormde ovalen bevelen over het algemeen een premieprijs, omdat het waardevolle Opalen materiaal wanneer het snijden van hen aan deze vorm wordt geofferd. In de meeste gevallen wordt ongeveer 40-60% van de ruwe steen gemalen weg om het beëindigde artikel te veroorzaken. Het ovaal, de peer en andere regelmatige gestalte gegeven stenen zullen een hogere prijs brengen dan onregelmatige vormen (freeshapes) omdat het mogelijk is om grotere opbrengsten uit freeshapes te verkrijgen, en de vraag hoger is voor de regelmatige vormen. Een cabochon verbetert de verschijning en betekent een dikkere rassenbarrière of dat het huid-aan-huid opaal is. Een overkoepelde steen is daarom waardevoller dan een vlakke of lage overkoepelde steen. De zwarte opalen hebben niet gewoonlijk cabochon, maar zullen eerder vlak op bovenkant te zijn of een lage koepel te hebben. De kwaliteit van het werk dat door de opalen snijder wordt uitgevoerd kan de waarde van het Opaal beduidend beïnvloeden. Het zou moeten worden opgepoetst zodat geen krassen of onvolmaaktheden aan het oog zichtbaar zijn.

Doorzichtigheid:

Alle opalen moeten visueel voor gezicht-omhooggaande duidelijkheid, om het even welke oog zichtbare opneming, zoals flarden van potch of lijnen van potch worden beoordeeld, (singelband) de aanwezigheid van “sand spots” en/of zullen de kristallen van gips dichtbij de oppervlakte of het opaal, of de aanwezigheid van ijzersteen (in aanwezigheid van keiopaal), de waarde van een opaal uitvoeren. Belangrijk, maakt de aanwezigheid van het craqueleren (oppervlakte-bereikend barsten en breuken) in kostbaar opaal het commercieel waardeloos.

Beroep (Appeal):

Omdat het opaal zo ongebruikelijk is weegt het beroep van een bepaald opaal zwaarder dan bijna een andere overweging. Dit is een tweesnijdend zwaard, als het op u als koper een beroep doet u bereid zult zijn om het te kopen maar als het op de verkoper een beroep doet u kunt moeten extra betalen om hun emotionele gehechtheid te scheiden.

Karakteristiek:

Sommige Opalen worden beschreven zoals hebben van karakter, wat hun beroep bedoelt veel groter is dan anderen van de zelfde technische norm. Elke persoon ziet Opaal op hun eigen manier, en een goedkope steen kan grote persoonlijke aantrekkingskracht vaak hebben. Zijn is een feit dat elk Opaal één of ander verschillend kenmerk voorstelt zeer belangrijk, in tegenstelling tot andere halfedelstenen zoals saffieren, robijnen of de smaragden, elk Opaal toont unieke kleurencombinaties. Het is zeldzaam om twee gelijkaardige stenen te zien, en onmogelijk om twee te vinden die identiek zijn. De opalen met aantrekkelijkere en aantrekkelijke kleurencombinaties hebben hogere waarden, verschijnen de kleurenpatronen van vele Opalen alsof zij konden geschilderd zijn.

Grootte:

De kleinere grootte onder een karaat is minder per karaat waard dan grotere stenen. Dit is bijzonder waar met zwart opaal, hoewel minder belangrijk als de stenen gekalibreerd zijn. De grotere stenen zijn moeilijker te verkrijgen en kunnen een premie soms bevelen.

Onvolmaaktheden:

Er zijn vele soorten onvolmaaktheden die de waarde beïnvloeden, hoewel zand, “cotton” en andere onzuiverheden die niet duidelijk zichtbaar vanaf de bovenkant van de steen zijn hebben weinig invloed. Vele opalen van de verzamelingskwaliteit kunnen zand in de rug van de stenen hebben. Barsten verminderen drastisch de waarde. Een gebarsten opaal heeft zeer weinig commerciële waarde tenzij de steen opnieuw gesneden kan worden. De barsten kunnen van opneming en verticale rassenbarrières door onderzoek met een sterk licht achter de gem worden onderscheiden. Wanneer de steen wordt overgeheld zou de examinator glint van licht moeten zien nadenkend van de barst, (behalve waar een barst gevuld slib) is soms kijkt binnen als een kleine bruine ventilator, is dit wat wij een gemberbakkebaard in Coober Pedy noemen. Op eerste indruk kunnen de verticale rassenbarrières en de onzuiverheden zoals copi als barsten kijken maar deze eenvoudige test zal om het even welke twijfel verduidelijken. Een ander uiteinde moet de steen met 10x inspecteren loupe; als het teken de opgepoetste oppervlakte breekt, dan is het een barst.

Het nemen van Foto’s van Opalen:

Met achting aan foto’s die op onze pagina’s, in het verklaren van de principes worden gebruikt, gelieve te houden in mening dat nemen van foto’s van Opalen zeer moeilijk is, veel meer zo dan van een andere gem, vaak neemt de Digitale Camera kleuren op die wij niet, maar ook zien schijnen uit weg te gaan wat wij zien. De hardste en moeilijkste kleuren voor te fotograferen ons is Blauw/Groen en Groen en Blauw. Men zou ook moeten vermelden dat de Opalen altijd onder dicht enig gloeiend licht (25 tot 45 cm vanaf de steen) of met de zon zouden moeten worden bekeken van over uw schouders, die de steen in verschillende aanwijzingen voor beste spel van kleurenflitsen bewegen.

Hoe te zorgen voor Uw Opaal:

De opalen zijn gevoeliger dan andere gemmen zoals Diamanten, Robijnen en Saffieren. Zij vereisen iets meer zorg en het laten behandelen wanneer versleten. Het is beter en wij adviseren hoogst dat u uw Opalen Juwelen wanneer het spelen van sport, het tuinieren en het uitvoeren van huishoudentaken als het wassen van schotels en het overgieten verwijdert. Om de oppervlakte van uw Opalen beste schoon te maken it’s om het Opaal met een stuk van zijde of gezichtsweefsel zacht te wrijven. Gebruik geen chemische producten, schuurmiddelen, nooit tandpasta of ultrasone reinigingsmachines om Opalen juwelen schoon te maken. De milde schotelzeep en de warme wateroplossing samen met zeer zachte tanden borstek kunnen worden gebruikt om Opalen Juwelen veilig schoon te maken. De opalen kunnen door plotselinge strenge temperatuurveranderingen worden beschadigd. Zo als in de vries kou zijn geweest en gelijk bij het binnen komen u handen met heet watter wassen en u opalen ring nog aan hebt. Om deze reden is het raadzaam om Opalen niet te dragen ook tijdens afwassen. Een goedkope oplossing van roze water en glycerine kan op de oppervlakte van het Opaal worden gewreven om het helder te houden, gehydrateerd, en glanzend.